Fairmummy.blogspot.com

Monday 1 October 2012

Sebening Kasih Semalam ( Siri 9 )


Sebening Kasih Semalam

Sampai saja di library, depan pintu aku ternampak satu nota yang bertulis ‘perpustakaan sedang dibaiki’ aku tengok okey lagi. Macam tulisan Razman je. Ini mesti kerja Man. Aku cuba tolak pintu tapi tak berkunci. Dalam library, dua lampu saja yang menyala. Mesti ada pelajar lain yang sedang belajar. Lagipun aku nak gunakan library ni sekejap saja. Jadi aku ambil keputusan untuk masuk. Aku dapatkan meja dan mula mencari buku yang perlu. Sampai satu penjuru, aku terdengar satu suara berbisik. Aku cubaintai suara siapa tapi tak dapat tangkap. Aku ke depan lagi langkahku. Tiba-tiba Razman muncul di depan aku. Library aku tengok sunyi dan tak seorangpun yang belajar. Apa yang Man nak buat kali ini?
“ Ya Allah, Man ni buat orang terkejut ajelah. Apa yang Man buat kat sini?” tanya aku bila pasti yang kat depan mata aku adalah Razman.

“ Min, Min sayangkan Man tak?” tanya Razman sambil merangkul pinggangku dengan erat. Man cuba menarik aku rapat ke dalam pelukannya.
“ Man, apa ni, tak baik Man buat macam ni. Lepaskan Min, kalau ada orang nampak teruk kita kena,”kataku sambil menolak Razman. Razman dah gila ke nak buat kerja macam ni!
“ Kalau benar Min sayangkan Man, Man nak Min buktikan cinta Min untuk Man. Serahkan segalanya pada Man,” makin erat Razman memeluk aku. Razman cuba mencium aku, tapi dengan sekerasnya aku menolak badan Razman. Razman semakin kuat memeluk  aku dan bibirnya hampir mencium bibir aku. Aku jadi hilang pertimbangan dan terus gigit pipi Razman. Razman melepaskan pelukannya kerana kesakitan. Aku tunggu apa lagi terus lari meninggalkan Razman. Dia terus mengejar aku dari belakang.


No comments:

Post a Comment