Fairmummy.blogspot.com

Monday 1 October 2012

Siri 5 ( SKS )


Sebening Kasih Semalam

“ Tak pe, Abang Ady faham. Emm.. kalau tak keberatan boleh Abang Ady tolong,” tujuannya diusulkan dan disusuli dengan senyuman. Hai..cair lagi nampaknya  aku ni. Macam tu lah baru handsome. Er...apa tadi? Abang Ady nak tolong siapkan kerja aku?Cantik..tuah datang bergolek-golek..sapu..
“ Min, ada satu projek yang Min tak dapat siapkan sebab tak berapa faham. Abang Ady boleh tolong yek?”
“ Boleh, untuk Min apa saja Abang Ady sanggup buat,” aku terus tersenyum senang. Hatiku berbunga-bunga, bunga ros merah gitu. Warna purple tak de ye...Ingat tu Abang Ady.
Hari demi hari, perhubungan aku dengan Abang Ady semakin erat. Abang Ady banyak tolong aku sebab dia senior dalam jurusan seni lukis dan senireka. Apa yang aku tak tahu, Abang Ady tolong ajarkan. Jan, Shiena dan juga Fiza mula menyimpan perasaan dengki dekat aku. Mana taknya, Abang Ady sebelum injunior-junior perempuan termasuklah mereka bertiga. Tapi akhirnya Abang Ady lebih rapat dengan aku. Keputusan peperiksaan aku kebanyakannya lebih baik daripada mereka. i menjadi rebutan Sebab itulah mereka lebih banyak cemburukan aku dalam segala hal. Apa-apapun ini semua bergantung pada hasil ketekunan aku dan tunjuk ajar dari Abang Ady.
Suatu hari, aku telah menerima sepucuk surat dari seseorang yang tidak aku kenali. Isi suratnya berbunyi  agak pelik. Lebih kurang nak berkenalanlah maksudnya. Sikit punya berbunga Mat yang hantar surat ni, siap dengan madah lagi you..
Nama sebenarnya tidak pulak diberikan, kononnya admirelah, tapi Mat bunga ni bagitau dia selalu nampak aku kat library dan selalu pakai baju berwarna biru. Ini nak kena siasat ni...
Suratnya aku tunjukkan pada Abang Ady, bukan apa, manalah tahu kot-kot Abang Ady kenal siapa orang tu. Tapi reaksi Abang Ady berlainan bila baca surat tu. Muka, Ya Allah...takut nak tengok...Bila aku tanya Abang Ady siapa orang tu, Abang Ady cakap dia tak kenal dan tak tahu apa-apapun. Dah tu siap bagi amaran kalau aku cuba layan budak yang hantar surat tu.


No comments:

Post a Comment