Fairmummy.blogspot.com

Monday 1 October 2012

Siri 8 ( SKS )


Sebening Kasih Semalam

Berhati-hati meletakkan sayang pada orang, Min. Abang Ady Cuma bimbang, sebab tak lama lagi dah nak tinggalkan kampus ni,” aku tunduk dan cuba menahan segalanya. Tapi bicara kami hanya terhenti di situ...
Haruskah aku percayakan cakap Abang Ady tu. Macam mana kalau cerita ni tak benar, tentu Rrazman bencikan  aku kerana menuduhnya yang bukan-bukan. Tapi jika cerita ni benar? Tak ker putih mata aku dibuatnya. Pening kepala fikirkan hal ini. Namun tiada apa yang dapat ku lakukan pada Abang Ady. Sebenarnya aku serba salah...
Semenjak hari itu, aku dah tak jumpa lagi dengan Abang Ady. Sehinggalah Abang Ady tinggalkan kampus ni pun aku tak sempat jumpa dia. Cuma Abang Ady tinggalkan surat untuk aku. Itupun melalui Alice.
‘ Min, Abang Ady minta maaf
Kerana tak dapat jumpa Min buat
Kali terakhir. Bukannya Abang Ady tak ingatkan Min,
Tapi Abang Ady tak nak cari gaduh
Dengan Min lagi. Tentang Razman, biarlah Min tahu sendiri
Dan tak perlu Abang Ady bagitau sekiranya
Min tak mahu mempercayai Abang Ady.
Jika Min ada apa-apa masalah, Min boleh
Hubungi melalui nombor yang  Abang Ady sertakan.
Jaga diri baik-baik. Sebenarnya...Abang Ady sayangkan Min.’
Teristimewa dari:
Suhaidy Sulaiman.
Terima kasih Abang Ady. Min takkan lupakan  jasa-jasa Abang Ady terhadap Min. Surat Abang Ady kusimpan dengan baik sebagaimana Abang Ady menjaga aku selama ini.
Pagi esok, aku keluar dengan Razman. Rindu aku pada Razman tak terhingga dan nampaknya, esok dapatlah kami melepaskan rindu tanpa gangguan. Jam di dinding dah pun menunjukkan pukul 11.30 malam. Tapi aku rasa nak ke library sekejap untuk siapkan kertas kerja aku. Nak ajak Alice, aku tengok dia dah tidur nyenyak.  Kasian pula nak kejutkan dia. Biarlah aku pergi sorang-sorang saja. Untung-untung dapat jumpa Razman di library nanti.

Back     Next

No comments:

Post a Comment