Fairmummy.blogspot.com

Monday 1 October 2012

Siri 6 ( SKS )


Sebening Kasih Semalam

Apa hal pulak Abang Ady ni, aku tanya pun ttak boleh. Yang dia nak halang aku dari nak berkawan dengan budak tu apa pasal? Itu aku punya pasallah nak berkawan dengan siapa pun! Abang Ady tak ada hak nak halang aku. Tapi rasa tak puas hati tu aku tak luahkan terus pada Abang Ady, nanti aku kena lagi teruk dan surat itu Abang Ady buang dalam tong sampah. Shit!!
Dalam seminggu, aku terima tujuh pucuk surat. Semua surat itu aku dah tak tunjukkan lagi pada Abang Ady. Bila dia tanyakan tentang surat tu, aku jawab, aku dah tak terimanya lagi. Hati aku senang sekali bila melihaAbang Ady senyum. tTapi aku hairan juga kenapa Abang Ady marah sangat pasal surat tu..
Suatu hari datang bertamu di tepi pintu datang satu bungkusan untukku. Wau...musical box. Siapa yang bagi ni maAda sekeping kad yang diselitkan bersama-sama.


‘Terimalah pemberian ikhlas dariku dengan harapan
Hatiku diterima untuk mengisi kekosongan di hatimu,
Sharmin. Sekiranya Sharmin terima hadiah ini dan juga hatiku,
Sudikah kiranya kita berjumpa malam ni di library.’  
Jejaka berbaju biru

Nampaknya hadiah ni nak pujuk akulah ye. Nak jumpa ke tidak dengan pengirim misteri ni? Aku rasa lebih baik jumpa supaya a ku boleh tahu  apa tujuannya melakukan semua ini. Yes! Malam ni di library!
Tak ku sangka, si pengirim surat ini memang pernah aku jumpa. Kat dalam library kali pertama dulu. Dia ni lah yang ketawakan aku sebab buku-buku penuh kat meja aku. Ooo..kau ketawakan aku tapi dalam diam-diam kau ada hati kat aku ye.. Tapi pandai juga dia ambil hati dengan mengirimkan surat bermadah dan juga hadiah yang amat aku suka.
“Maafkan Man sekiranya kedatangan surat Man menganggu Min nak belajar. Man dah tak  tahu macam mana nak luahkan  perasaan pada Min. Sekarang Man akan berterus-terang yang Man nak jadikan Min sebagai penyeri hidup Man. Terpulanglah pada Min sama ada nak terima atau tidak . Tapi Man benar-benar berharap,” luahan hati Razman semasa berjumpa di library tempoh hari. Bila difikirkan, aku tak dapat menolak hati aku untuk menerima  Razman dalam hidupku ini. Uh!


No comments:

Post a Comment