Fairmummy.blogspot.com

Monday 1 October 2012

Siri 7 ( SKS )


Sebening Kasih Semalam

Keputusan aku adalah ya! Sememangnya keputusan yang amat mengembirakannya. Tangan aku dikucup mesra sebagai tanda terima kasih kerana sudi menerimanya. Hubungan aku dengan Razman bukan lagi rahsia di kampus ITM. Alice tumpang gembira bila melihat aku bahagia bersama Razman. Shiena dan Fiza tak ketinggalan mengucapkan tahniah kerana aku berjaya memancing hati Razman. Budak berdua tu suka sangatlah aku berkawan dengan Razman. Apa taknya diorang berpeluang nak tawan hati Abang Ady semula. Namun tak kurang juga yang dengki melihat aku bahagia. Nak tahu siapa?..Oh korang nak tahu ye, tentulah Jan. Selepas kecewa tengok perhubungan rapat  aku dengan Abang Ady, Jan cuba pulak nak pikat Razman, tapi perkara yang sama berlaku. Kini Jan semakin renggang dengan  aku, Shiena juga Fiza.
Bukan saja Jan tapi Abang ady pun semakin menjauhkan dirinya dari aku. Bila aku nak bercakap saja, Abang Ady akan bangun dari tempat duduk dan meninggalkan  aku termanggu seorang diri. Apa hal Abang Ady ni...tentu korang semua pun hairan kan? Aku pun hairan juga..
Dari tahun ke tahun, pelajaran  aku semakin hampir ke penghujungnya. Begitu juga perhubungan  aku dengan Razman, semakin erat bagaikan tak dapat nak dipisahkan lagi. Sayang aku pada Razman, kawan-kawan dan kampus ini semakin mendalam. Tapi sayang aku pada Razman leebih, lebih dan lebih mendalam lagi.
Dalam aku mengecapi bahagia di perjalanan ke kampus, aku dikejutkan dengan satu berita yang mungkin merenggangkan perhubungan  aku dengan Razman.
“ Min, Abang Ady nak cakap sikit. Setakat ni sejauh mana perhubungan Min dengan Razman?” tanya Abang Ady suatu hari ktika aku baru balik dari kuliah. Dari cara Abang Ady bercakap jelas menunjukkan bahawa Abang Ady serius. Aku pun tak berani nak buat lawak.
“ Abang Ady...Min sayangkan Razman dan juga Abang Ady. Tapi kenapa dah lama Abang ady cuba melarikan diri dari Min? Abang Ady macam tak suka Min kawan dengan Razman.”
“ Min tak tahu pasal Razman. Bukannya Abang Ady tak bagi Min kawan dengan Razman. Tapi Abang Ady bimbang Min dikecewakan Razman tu...perempuan keliling pinggang. Entah yang keberapa Min ni. 


Back     Next

No comments:

Post a Comment