Fairmummy.blogspot.com

Wednesday 24 October 2012

Petunjuk ( Siri 1 )


Kringgg…

Huh! Menganggu saja!
Dengan malas Alia melipat helaian suratkhabar yang dipegangnya sambil berganjak menuju ke meja telefon.
“ Hello…”
“ Hello…Alia Aku ni, Nita. Amboi…bercinta senyap-senyap. Tau-tau aje, nah…dah terpampang di suratkhabar,” ujar Nita sepantas kilat.
“ Huh,Ita. Apa ni? Aku tengah tension sekarang ni…kau pulak buat lawak,” sahut Alia seolah-olah tidak dapat menyembunyikan rasa tertekan di dalam dirinya. Sambil mengepit gagang telefon, Alia tidak putus-putus membuka lembaran suratkhabar yang memuatkan foto dirinya bersama Sazwan.
“ Seronoklah kau…sekelip mata aje, kau dah jadi popular! Aku interview kau sikit, boleh? Seronok ke bercinta dengan artis?” Seru Nita sambil ketawa.
“ Ishh..apalah kau ni Nita, ke situ pulak. Siapa kata aku bercinta ni? Siapa kata? Tapi kalau aku nak bercinta pun, kau apa sibuk?  Kau jelous kat aku ya? Aku tahu…aku tahu…,” gurau Alia sambil ketawa.
“ Jelous kata kau. Pirrahh… Aku kan dah ada Johnny Deep. Lagipun Artis kat Malaysia ni, aku tak main,” balas Nita sambil tergelak besar. Tak dapat menahan tawanya mendengar nada bicara temannya itu.
“ Ya la tu…,” peril Alia sambil tersenyum.
“ Aku sedar…Aku sedar diri yang  aku ni hanya mampu berangan saja. Eh! Apa kena dengan kau ni? Macam mana pulak gambar kau dengan si One tu boleh terpampang kat suratkhabar? Jelas pulak tu,” Tanya Nita separuh terkejut.
“ Aku pun tak tahulah Ita…Hari tu kita orang gi shopping kat Isetan, tiba-tiba lak ada sorang budak perempuan dating menghampiri, nak kata lawa tu , tak adalah sangat. Dia bertanyakan sesuatu pada kami berdua. Aku betul-betul tak tahu yang perempuan tu wartawan dari Daily Paper. Entah bila juga dia snap gambar aku dengan si One…aku pun tak tahu. Kalau tau…mintak ampun! Dah pasti kita orang tak ndak punya. Adoiii…Ita, tension betul aku dibuatnya,”terang Alia sambil menatap lagi fotonya di suratkhabar itu.

Back     Next

No comments:

Post a Comment