Fairmummy.blogspot.com

Sunday 29 July 2012

Surat Misteri (siri 5 )


“ Ahaa…biasa,”jawab Wannie ringkas sambil mengangguk-anggukkan kepalanya.
“ Wannie, besok ada meeting. Nak bincang pasal show kita kat Desaru tu.”Jelas Luqmanul Haqim, sekilas menatap wajah Wannie.
“ Okey…” balas Wanie singkat.
“ Baiklah, kalau macam tu, Wannie, aku gerak dulu..”ujar  Luqmanul Haqim tanpa menoleh sedikitpun ke arah Wannie. Wannie sedar kadang-kadang Cuma dia yang mengimpikan saat indah dari itu untuk bersama Luqmanul Haqim. Sedangkan Luqmanul Haqim??
Sudah hamper dua minggu, surat misteri itu tidak hadir dalam beg sekolahnya. Wannie harus rasa gembira kerana tidak ada lagi orang yang mengintip gerak-gerinya. Tetapi entah kenapa, ia bertukar menjadi rindu pada kehadiran surat-surat itu lagi.
" Wannie, si pengirim misteri tu dah tak berhubung dngan kau lagi?" Tanya Sheera suatu pagi.
" Tak adalah, Sheera. Biarlah...aku pun tak harap sangat surat tu," jelas Wannie pura-pura tak acuh.
" Alaaaa... kau janganlah nak bohong aku...aku tahu, kau sebenarnya dah mula rindukan surat misteri tu kan?"
" Mana ada... mana ada. Isshhh...tak kuasa aku nak buang rindu aku sia-sia macam tu." Nafi Wannie lagi.
" Sudahlah...macam aku tak kenal kau. Dari sinar mata kau pun aku dah tahu. Berterus terang ajelah dengan aku ni Wannie, yang kau tu terlalu rindukan surat misteri itu. Mengaku ajelah", usik Sheera.
" Sheera!! Nanti kau..." kata Wannie sambil mengejar Sheera.


Sampai di rumah, Wannie termenung sendirian. Betul ker, yang aku ni sedang merindui surat-surat itu? Atau lebih tepat, merindui jejaka misteri yang berselindung d sebalik kiriman surat-suratnya. Wannie mengeluh sendirian.


<=Previous                 Next=>

No comments:

Post a Comment