Fairmummy.blogspot.com

Saturday 28 July 2012

Siapa Rampas Cintamu


“ Aku silap, dari dulu aku memang tidak mahu setakat jadi kawan kau. Tapi kerana Fairuz bersungguh-sungguh minat kat engkau, aku rela lepaskan impian aku.”
Benarkah apa yang aku dengar ini? Bukankah Hafiz sedang kecewa? Orang sedang kecewa tentu fikirannya sedang berkecamuk.

“ Aku bukan main-main Ila, aku bercakap dari hati. Aku mahu kau lebih dari seorang kawan. Kalau kau tak nak bagi jawapan sekarang pun takpe, aku sanggup tunggu.” Aku tergamam. Tidak tahu bagaimana hendak berfikir. Mungkin tindakan spontan akan membuahkan hasil yang baik. Aku memandang ke dalam anak mata Hafiz. Ada keikhlasan di situ.
Manusia boleh merancang dan berharap tetapi takdir tuhan mengatasi segalanya. Memang Hafiz tidak segagah Edry, KRU, tapi dia menghargaiku. Sebagai manusia, kita tidak boleh mendapat semua benda yang kita idamkan dalam dunia ini. Kami sama-sama dikhianati dan dilukai. Mungkin persamaan dan pengalaman itu akan mendekatkan hati kami. Aku yakin dengan keputusan ini.  Aku tak mahu membiarkan Hafiz menunggu lama-lama.

“ Hafiz…” bergetar suaraku menyebut namanya. Aku menghadiahkan sekuntum senyuman yang semanis mungkin untuknya. Kukira Hafiz memahami senyuman yang kuberikan kerana wajah duka itu kulihat sudah mampu melihat segaris senyuman balas. Dia melepaskan nafas kelegaan sambil meraub mukanya. Kemudian dia menarik tanganku dan kami tenggelam dalam perut library. Moga-moga selepas ini kami boleh mengulangkaji pelajaran dengan tenang.

Terima kasih Farina , Fairuz, Amir. Kalau kalian tidak mengkhianati kami, tentu pada malam yang indah begini Haikal syukri Bin Hafiz yang telah pandai memanggil aku ‘mama’ tidak lena di sebelah ayahnya…

Tamat
~~~~~~
Nak baca cerita lain pulak? 
Jom SINI

No comments:

Post a Comment