Fairmummy.blogspot.com

Saturday 28 July 2012

Surat Misteri (siri2)


Wanie hanya mampu menggelengkan kepalanya.
“ Aku buka ya?” Pinta Sheera.
“ Buka ajelah. Kau tu kan p.a aku” sahut Wanie sambil tersenyum.
“ Isshh…berat je ni Wanie. Apa benda ni?” Tangan Sheera menimang-nimang sampul surat itu.
Dan…
“ Isshhh!! Wanie!! Tengok ni!”
Sheera memberikan kandungan surat yang berisi gambar. Ada gambar Wanie bermain piano, menari dan disaat dia sedang gurau senda bersama Sheera di taman sekolah pun ada. Wanie pasti foto-foto itu telah diambil tanpa pengetahuannya. Snap curi!
“ Siapa punya nagkara ni? Tak guna betul. Kau tengok ajelah gambar buruk aku tu,” rungut Wanie kesal. Sheera berderai.
“ Kau patut bangga kerana ada orang yang sudi tangkap gambar kau dan kirimkannya kembali kepada kau. Kalau terlepas ke tangan orang lain, dah tentu kau malu.” Sahut Sheera sambil matanya tak lepas dari menatap beberapa keeping gambar tersebut.
“ Itu aku tahulah. Tapi bukan cara begini, pakai sumbat aje dalam beg aku.” Rungut Wanie kesal.
“ Aku ada cara tersendiri. Kalau aku Berjaya mencari pengirim surat itu, kau kenalah sediakan imbuhan besar untuk aku. Boleh.? Tanya Sheera kuat.
“ cara tersendiri? Apa yang kau nak buat ni Sheera?”
“ Adalah…Perlu aku bagitau?”
“ Dah tentulah. Kang kau buat yang bukan-bukan… susah aku.”
“ Macam ni… Aku, Najwa, Farid, Hisyam, Oldeen dan Atoi jadi detektif siapa pengirim surat misteri itu. Tapi imbuhannya jangan lupa…”


<=Previous          Next=>

                            

No comments:

Post a Comment