Fairmummy.blogspot.com

Sunday 12 August 2012

Rona-rona Cinta 7


Liza menggeleng-gelengkan kepalanya sambil tersenyum.
“ Dira nak makan apa?” Tanya Kamarul riang.
“ Dira tak nak makan, minum ajelah sebab Dira nak balik cepat ni.”
“ Ala…makanlah. Banyak perkara yang Abang nak cakapkan pada Dira.”
“ Hmm… lain kali ajelah. Liza… jaga Kamarul baik-baik ya!” Kataku lalu terus keluar dari ruang makan. Sengaja nak sindir si Liza Burung Hantu tu. Ha…baru dia tahu, siapa aku. Berani nak rampas kekasih aku Oppsss…bekas kekasih la..Lupa pulak aku.
“ Dirraaa…! Ternyata Kamarul mengejarku. Aku terpaksa berhenti, ketika tangan sasanya menarik lembut tanganku.
“ Apa maksud Dira, cakap macam tu?” tanyanya tegas.
“ Tak ada apa-apa. Abang dengan Liza memang pasangan sepadan…”
“ Apa yang Dira cakap ni? Dira dah salah faham ni. Abang tak ada apa-apa hubungan dengannya. Dira jangan main tuduh aje, abang tak suka.Abang masih sayangkan Dira tau walaupun hubungan kita dah putus. Abang cuba memahami kehendak Dira. Abang tahu Dira bosan, jadi sebab itulah Abang biarkan Dira sendirian. Abang sanggup tunggu sampai Dira dah tak rasa bosan lagi pada Abang. Macam sekarang ni…Abang tahu, Dira masih sayangkan Abang. Kalau tak taklah Dira boleh cemburu pada Liza sampai macam ni sekali. Dulu tu tak pernah pun!”
Amboi…sempat lagi dia mengusik aku. Eii! Malunya aku. Jadi, selama ini dia tahulah yang aku ni sentiasa mengawasi gerak-gerinya. Gila betul!, keluhku dalam hati.
“ Iya, kan? Abang tahu,” katanya sambil menepuk-nepuk lembut bahuku. Tak terdaya aku untuk memandang wajahnya. Malu!
“ Sayang sekali, segala tafsiran yang abang fikirkanitu meleset. Pergilah kat Liza, dia perlukan Abang. Abang memang sesuai dan sepadan dngannya…please…” kataku sambil terus berlari meninggalkannya.
“ Dirraa..!” panggil Kamarul keras.
Aku tahu ada berpuluh pasang mata yang sedang memandang ke arahku. Ah! Pedulikanlah. Biar semua orang tahu, hatiku dah kembali retak.!


No comments:

Post a Comment